Cashewnoten

Herkomst: Kasjoeboom (Anacardium occidentale) - Vietnam

Verkrijgbaar in: Rauw & gebrand

Te gebruiken voor o.a.: Heerlijk bij een borrel, door de yoghurt, cashewnotentaart en door warme maaltijden..

Waarom zijn Cashewnoten gezond?

Mineralen: Cashewnoten bevatten zeer veel mineralen. 
Twee handjes met cashewnoten kan een tekort aan mangaan, kalium, magnesium, ijzer, zink, seleen, fosfor en koper voorkomen. 
Van het mineraal koper zit in 100 gram cashewnoten maar liefst 244% van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid(ADH).

Vitamine: Naast mineralen bevatten cashewnoten veel vitaminen. Het bevat bijna alle vitaminen van het B-complex; B1, B2, B3, B5, B6 en B11. Van vitamine B1 en E zit er 35% van de ADH in een ons nootjes. Pirydoxine of B6 is ook ruim vertegenwoordigd in cashewnoten; 32% van de ADH. Verder bevat het veel vitamine B5 of pantotheenzuur, namelijk 17% van de ADH. 

Goed voor het hart: Cashewnoten bevatten minder vet dan andere nootsoorten. Bovendien bestaat 75% hiervan uit de gezonde enkelvoudige onverzadigde vetzuren. Driekwart van deze onverzadigde vetten beslaat uit oleïne wat onder andere ook in olijfolie zit. Met name mensen met diabetes, die een verhoogde risico op hart- en vaatziekten hebben, hebben hier snel last van. Daarom is het voor hen extra goed om cashewnoten te eten. Cashews helpen het beste tegen hart- en vaatziekten in een vetarm dieet, zonder suiker en witmeelproducten.

  • € 4,95
  • per 250 gr.

Lichtgezouten/ongezouten

Ongebrand/gebrand/drooggeroosterd

Aantal (gram)

Cashewnoten